Dziś otwieramy kącik dla miłośników dobrych gadżetów. Do Hair Me Up zawitały nowości i chcemy się z wami nimi podzielić – w nasze ręce trafiły sprzęty do stylizacji od marki DIVA Pro Styling, przetestowaliśmy je i poniżej opisaliśmy nasze wrażenia, a było co opisywać, bo sprawdzaliśmy je w różnych warunkach. W tekście znajdziecie też garść danych technicznych, żebyście mogli odnieść do innych znanych wam sprzętów informacje na temat mocy czy zakresu działania. Zapraszamy na zapoznanie z DIVA.
Do naszych testów otrzymaliśmy trzy zupełnie różne produkty – suszarkę Atmos Dry, falownicę Precious Metals Gold Dust Waver oraz prostownicę Precious Metals Straightener Rose Gold.
Wyświetl ten post na Instagramie
Zanim przejdziemy do omawiania poszczególnych sprzętów musimy poświęcić chwilę opakowaniom, w których się znajdowały, ponieważ od razu zwróciły naszą uwagę. Każde urządzenie jest zapakowane zewnętrznie w karton, następnie w nim znajduje się metalowe pudełko do przechowywania sprzętu a w pudełku umieszczony jest jeszcze filcowy pokrowiec którym możemy zabezpieczać sprzęt w transporcie. Co istotne, producent deklaruje, że każda z części opakowania jest stworzona z materiałów pochodzących z recyklingu – karton z odpadów papierowych, blaszane opakowania z puszek po żywności a filcowy pokrowiec z odpadów tekstylnych. Stosowanie takich materiałów jest istotną informacją dla klientów podejmujących swoje decyzje zakupowe z uwzględnieniem zrównoważonej konsumpcji i ekonomii cyrkularnej. Bo każde z tych opakowań może zostać poddane dalszemu obiegowi. Ponadto pojemne metalowe pudełko może służyć do przechowywania sprzętu w domu czy w salonie a filcowy pokrowiec świetnie zabezpieczy sprzęt na wyjazdach (sprawdziliśmy też, że do pokrowca można śmiało zapakować więcej rzeczy, takich jak grzebienie czy klipsy). Jednocześnie wtórny obieg materiałów wykorzystanych w opakowaniach nie odebrał im nic z jakości, są wytrzymałe i dobrze wyglądają.
Pracując na co dzień ze sprzętem do stylizacji wiemy już co cenimy sobie w nim najbardziej, jakie rozwiązania się sprawdzają a jakie nie. Nie zaskoczymy nikogo mówiąc, że kluczowym elementem jest jakość wykonania produktu. Bo można mieć świetny sprzęt ale jeśli jego obudowa pęknie, zawias w prostownicy będzie się zacinać albo kabel będzie pękać na łączeniu z urządzeniem, nie nacieszymy się tym długo i ponownie trzeba będzie wydać pieniądze. Dlatego solidne materiały użyte w produkcji oraz ergonomiczny design są kluczowe przy wyborze narzędzi do pracy. I właśnie to odnajduje się sięgając po sprzęt marki DIVA, która specjalizuje się w produkcji sprzętu fryzjerskiego. Tworząc stricte na potrzeby stylizacji włosów wiedzą jakie materiały sprawdzą się najlepiej, jak urządzenie powinno leżeć w dłoni przy wykonywaniu określonego ruchu oraz jakie parametry ustawić by osiągnąć najlepsze efekty pracy. Każdy sprzęt, który testowaliśmy wydawał się solidny, był relatywnie lekki, co sprzyja długiemu używaniu, oraz był przyjemny w dotyku. Długie, 3 metrowe kable zapewniają swobodę ruchu. Firma stosuje najnowsze rozwiązania technologiczne dzięki czemu urządzenia posiadają długą deklarowaną żywotność, są intuicyjne, mają duży zakres działania a te do stylizacji termicznej szybko się nagrzewają.
SUSZARKA
Pierwszym ze sprzętów, który wzięliśmy na testy była suszarka Atmos Dry. Dobra suszarka jest prawdziwym skarbem dla fryzjera, ponieważ to ona jest najczęściej używanym urządzeniem i mamy najwięcej wymagań, które musi ona spełniać. W ostatnich latach technologia budowy suszarek ulega mocnemu rozwojowi, byliśmy więc ciekawi co DIVA ma do zaproponowania i jak sprawdzi się w codziennej pracy. Pierwszym naszym spostrzeżeniem jest jej dobre wyważenie, komfortowo leży w dłoni dzięki czemu jej trzymanie nie obciąża mięśni i stawów. Jest stosunkowo lekka, waży 440 gramów. Jest też niewielkich rozmiarów względem standardowych urządzeń, dzięki czemu łatwo nią manewrować i nie zajmuje dużo miejsca na stanowisku. Pomogło to też podczas pakowania się do pracy przy sesji zdjęciowej w studio, kiedy to typowe suszarki zawsze zabierają mnóstwo cennego miejsca w walizce. Jeśli chodzi o samo suszenie trzeba przyznać, że w tej małej formie kryje się zaskakująca moc. Szczególnie odczuwa się to podczas modelowania, kiedy pasma bardzo szybko wygładzają się pod wpływem nadmuchu powietrza. Dodatkowo pomocny jest tutaj szeroki koncentrator, który świetnie rozprowadza strumień nawet na duże pasma. Moc zapewnia bezszczotkowy silnik DC 2000W, który charakteryzuje się długą żywotnością. Dzięki aż 3 poziomom temperatury i 3 mocom suszenia do wyboru można łatwo dostosować ustawienia do naszych potrzeb. Dlatego gdy stosowaliśmy Atmos Dry do suszenia loków z zamocowanym dyfuzorem XXL można było dobrać odpowiednio delikatny strumień powietrza i zastosować niższą temperaturę. Swoją drogą ten dyfuzor naprawdę wyróżnia się na tle konkurencji, dzięki dużym rozmiarom pozwala na suszenie dużych powierzchni, co skraca czas pracy, a dzięki gumowym wypustkom, które się nie nagrzewają tak jak plastik, można nim pracować blisko skóry głowy. Suszarka jest wyposażona w system jonizujący, który generuje 96 000 000 jonów/cm3 co znacząco ogranicza puszenie się włosów podczas suszenia. Dodatkowym bonusem modelu Atmos Dry jest możliwość personalizacji jego wyglądu – dostępne są różne warianty kolorystyczne wymiennych nakładek. Producent umożliwia także zamówienie spersonalizowanego nadruku na nakładce, dzięki czemu można sygnować urządzenie logo salonu czy swoim nazwiskiem.
PROSTOWNICA
Kolejnym testowanym przez nas sprzętem była prostownica Precious Metals Straightener Rose Gold o wyróżniającym się złoto-różowym kolorze. W tym miejscu musimy wyjaśnić czym charakteryzuje się seria Precious Metals, ponieważ jest to coś z czym nie spotkaliśmy się wcześniej i może wyróżniać na plus produkty DIVA. Jest to dodanie do ceramiki użytej w płytkach grzewczych drobinek złota, które zwiększają przewodność ciepła. Ponadto ceramika ta jest olejowo-mineralna, co oznacza, że została wzbogacona olejkami makadamia, arganowym oraz keratyną, które kondycjonują włosy podczas stylizacji. Może to powodować, że włosy będą bardziej wygładzone i nabłyszczone niż przy użyciu innych sprzętów. Płytki faktycznie są bardzo gładkie, nie zdarzyło się nam, żeby pociągnęły włosy podczas przeciągania pasma.Prostownica szybko się nagrzewa, dzięki czemu nie trzeba długo czekać by rozpocząć pracę. Ma duży zakres temperatury (od 110 do 235 stopni Celsjusza), którą dobiera się za pomocą dotyku. Jest bardzo zgrabna, lekka, o mocno zaokrąglonym kształcie, co dobrze sprawdza się przy kręceniu fal na prostownicy. Nie ma problemu z czyszczeniem płytek po użyciu.
FALOWNICA
W nasze ręce trafiła także bardzo ciekawie zaprojektowana falownica Precious Metals Gold Dust Waver. Jej głównym wyróżnikiem jest możliwość uzyskania 4 różnych rozmiarów fal (od 19 do 38 mm, choć średnica pojedynczej fali pozostaje niezmienna) dzięki zastosowaniu pokrętła zmieniającego poziom wysunięcia środkowej fali. Bardzo nam się to spodobało, bo efekt fal z falownicy jest obecnie bardzo pożądany a zastosowana technologia umożliwia uzyskanie różnych stylów fryzury za pomocą jednego urządzenia. Super sprawdziła się na sesji zdjęciowej. Tak samo jak prostownica jest zbudowana z ceramiki ze złotem, olejkami makadamia, arganowym i keratyną. Posiada dwie grzejące strony, co nie jest rozwiązaniem obecnym we wszystkich falownicach, przyspiesza to więc pracę. Dodatkowo, tak samo jak prostownica, szybko się nagrzewa. Posiada 5 poziomów temperatury, które wybiera się przy użyciu przycisków. Jest czarna ze złotymi ze złotymi zdobieniami, ma bardzo miłe w dotyku matowe wykończenie i jak na falownicę jest naprawdę mała.
Podsumowując, nasze doświadczenia z urządzeniami DIVA są naprawdę pozytywne i cieszymy się, że mieliśmy okazję sprawdzić je w pracy. Jeśli rozważasz zakup sprzętu, który jest łatwy w obsłudze, ergonomicznie zaprojektowany, wykonany z materiałów wysokiej jakości a do tego częściowo pochodzących z recyklingu, polecamy sprawdzić ofertę DIVA – TUTAJ.
Kupując sprzęt z tego linku otrzymasz 15% rabatu na zamówienie.
Brytyjska marka DIVA Pro Styling produkuje urządzenia fryzjerskie od 2007 roku a obecnie jej produkty są dostępne w sprzedaży w 26 krajach.